Sunday, October 07, 2007

台风 Typhoon

屈指一数,我在台湾也有一个月了吧。 在这一个月里,我真的很幸运。 或许老天爷知道我未曾经历过地震和台风。所以他让我有机会经历了一次地震和两次的台风。根据这里的朋友,那一次的地震是大地震。 而当时的我还以为是自己头晕了。 两次台风,第一次的韦帕台风(Wipha)不会很严重。但是我很幸运,因为第一次的台风让我学到了该学的。所以在第二次的柯罗莎台风(Krosa)才不会成为台湾历史上第一位因为台风而饿死在家的马来西亚人。这两天,是第二次台风侵袭台湾。这一次的台风很可怕。电视的新闻主播有说这是台湾今年最严重的。也是这三年来最严重的一次台风。谢天谢地,我还活着。但是,为那些在这次台风丧命的难民致哀, 也希望他们的家人能走出这次的伤痛。

Had been stay in Taiwan for quite a period of time. I am really lucky. May be God knows that I haven't experience earthquake and typhoon in Malaysia. So He give me opportunities to experience myself during this 1 month. I experience ONE great earthquake (my friend told me that the earthquake I experience is considered as GREAT) and TWO typhoon. The first Typhoon Wipha is not that serious but She is meant to prepare me for the second typhoon which hits Taiwan these two days. The second typhoon, Typhoon Krosa, is quite serious. According to the news reporter, it is the most serious within this year or even within these three years. Well, I am not sure how true it is. But from what I can see, it is really serious. :) And thanks God, I am alive. :)

4 comments:

Colin Tan said...

饿死?怎说?刮台风了该怎办?除了比如说储备大量杯面,还要怎样?
地震(cyberia 那个算不算?)和台风我都还没经历过... 还望指教~
我会叫托马斯多去庙里拜拜~祝你平安~

jesslynn said...

Hey dear, u must always take care well urself over there. Aiks. Feel like very dangerous staying in Taiwan. Malaysia better alot ler. Faster come back lo :P

Jynee said...

哈哈,Colin, 台风天来临时, 台湾政府会发布陆上台风警报。 当有警报后,各省各县的领袖就会看气象局的预测,在发布当天是‘上班上课’或是‘不上班不上课’等等的通告。而台风天,我都不敢出外。就这个第二次的台风来讲,就有人被强风吹倒, 从天台飞下地面而当场身亡。台风天通常都不会有人开门做生意,少数人例外。所以哦,台风天就必须有一些干粮。不然就得饿整天了。有时台风天会停电。这次台风天,我家的网络就中断了。原因不祥。台风天,不只风大,雨也会很大。

至于地震嘛,Cyberia的那个算轻微了吧。而且,地震的时候,马来西亚的人都是往外跑。在台湾,或其他有地震的国家,地震的时候应该要找最稳固的厨或桌子,然后躲在下面。曾经台湾921大地震时,就有一位受害者躲在冰箱里面而侥幸存活下来。

哈哈,就先这样。

禾佳金匀

Jynee said...

Lei.... :D Yeah.... Malaysia is really good... :D At least didnt have such scary disaster... :) Really hope to go back there.... :D

Lei, you must take good care also oo... :)

*~Shy~*